Často kladené otázkySpecifikace datafeeduČlánek

Co je to datafeed?

Aby jste mohli uvést vaše výrobky u ShopMania musíte vytvořit a předložit datafeed výrobků. Datafeed je soubor v TXT, CSV nebo XML formátu, který obsahuje podrobné informace o vašich výrobcích, jako jsou: název produktu, cena, kategorie atd.. Pole datafeedu by mělo být oddělené (|) - pipe a řádky oddělené novým řádkem (\n).

Jedná se o standardní formát pro datafeed v txt a CSV:

kategorie s úplnou cestou | Výrobce | Model | Kód výrobku | Název výrobku | Popis výrobku | URL výrobku | URL obrázku výrobku | Cena | Měna | Cena poštovného | Dostupnost | GTIN (UPC/EAN/ISBN)

Následující pole jsou povinná: Kategorie, MPC, název výrobku, URL výrobku a cena. GTIN je také povinná pro knihy, v tomto případě byste měli přidat číslo ISBN. Nestačí, abyste jste zahrnuli tyto pole ve vašem datafeede, ale musíte se ujistit, že povinné pole budou obsahovat správné informace. Jinak váš datafeed se nebude považovat za platný. Nicméně, pro správný seznam výrobků, důrazně doporučujeme, abyste měli data ve všech polích a nikoli pouze v těch povinných.

Pole vložené do datafeedu by měla obsahovat následující údaje:

Pole Popis Příklad
Kategorie Musí obsahovat kategorii vaší stránky s úplnou cestu od kořene kategorie do kategorie, kde jsou výrobky uvedeny..

Limit: 255 znaků
Domácí spotřebiče > Malé osobní spotřebiče >Holící strojky
Výrobce Jméno výrobce nebo značka výrobku.

Limit: 100 znaků
Nokia
Model Výrobcem přidělené katalogové číslo pro daný produkt (MPN, EAN, UPC or ISBN).

Limit: 100 znaků
Pro grafickou kartu Graphic Card Gigabyte Nvidia GeForce 210 512MB DDR2, model je "GV-N210OC- 512I"
Kód výrobku Jedinečný identifikátor kód produktu podle kterého jsou výrobky označeny ve vašem obchodě. Doporučujeme, aby se kód neměnil.

Limit: 100 znaků
12345, 12346, 123457
Název výrobu Název výrobku jako je uveden na vašich stránkách.

Limit: 255 znaků
Graphic card Gigabyte Nvidia GeForce 210 512MB
Popis výrobku Popis výrobku, nepoužívejte HTML tagy, Javascript kód, obrázky nebo jakýkoli jiný typ multimediálního souboru.

Limit: 200 znaků
Digitální fotoaparát D3100 má skvělé fotky v tmavých podmínkách a jeho použití je především v profesionálním průmyslu.
URL výroku URL adresa ke stránce výrobku. http://example.com/view-product?prod-id=12345
URL obrázku URL adresa k hlavnímu obrazu výrobku. Doporučujeme nahrávání obrázků velkých rozměrů s dobrou kvalitou, která odpovídá vašemu produktu.
Neumožňujeme žádné vložené informace v obrázku, jako je vodoznak, logo nebo text reklamy.
http://example.com/images/12345.jpg
Cena výrobku Cena výrobku musí zahrnovat všechny daně, s výjimkou poštovného, které musí být zobrazeno v samostatném poli.
Nepovolujeme ceny, které jsou k dispozici pouze pro kategorii konkrétního zákazníka.
Cena nesmí obsahovat měny: CZK.
120.45
Měna Měna. CZK
Poštovné Poštovné výrobků

Pro zobrazení poštovného zahrnutého ve vašem datafeedu, musíte zaškrtnout tuto volbu "Individuální cena poštovného výrobku" v menu Nastavení - Nastavení sekce poštovné na vašem účtu. Poštovné by mělo být vyjádřeny ve stejné měně jako cena výrobku.

Doprava zdarma by měla být uvedena nulou (0.00).
2.5
Dostupnost Obsahuje údaje týkající se dostupnosti produktu. Hodnoty povolené v této oblasti jsou:
- In stock / Skladem: Zahrňte tuto hodnotu, pokud jste si jisti, že se to odešle (nebo může být na cestě k zákazníkovi) do 3 pracovních dnů nebo méně. Například, pokud máte zboží k dispozici ve skladu
- Available for order / K dispozici na objednání: Zahrňte tuto hodnotu pokud to bude trvat 4 nebo vice pracovních dní pro odeslání k zákazníkovi. Například, pokud nemáte v současné době zboží ve svém skladu, ale jste si jisti, že dorazí v nejbližších dnech. Pro nevydané zboží použijte hodnotu Preorder / Předobjednávka.
- Out of stock / Není skladem: Nepřijímáte v současné době objednávky na toto zboží.
- Preorder / Předobjednávka: Přijímáte objednávky na toto zboží, ale jestě nebylo uvolněno.

Poznámka: Pokud používáte jiné hodnoty pokud jde o dostupnost, je potřebné, aby jste upravili tyto hodnoty ve vaší administraci u ShopMania a přizpůsobili je.
In stock / Skladem
GTIN (UPC/EAN/ISBN) Základní soubor unikátních identifikátorů výrobků jsou Global Trade Item Numbers (GTINs), které zahrňují UPC - Universal Product Code, EAN - European Article Number (v Evropě) a ISBN - International Standard Book Number.

Tyto hodnoty jsou velmi důležité pro porovnávání dotazů uživatelů a navedení na vaše výrobky. ISBN je povinné dodat pro knihy. Nicméně důrazně doporučujeme, abyste poskytli GTIN identifikátory pro všechny výrobky, protože se může v budoucnu stát závazným.

Více informací o GTIN najdete na Wikipedia.
- UPC: unikátní číselný identifikátor pro výrobky, který je obvykle spojen s čárovým kódem vytištěném na maloobchodním zboží;
12-místní čislo jako 001234567891
Více informací o UPC najdete na Wikipedia.

- EAN: unikátní číselný identifikátor pro výrobky, který je obvykle spojen s čárovým kódem vytištěném na maloobchodním zboží;
13-místní číslo jako 1001234567891
Více informací o EAN najdete na Wikipedia.

- ISBN: unikátní číselný identifikátor pro knihy, který se nachází na zadní straně knihy společně s čárkovým kódem;
10 nebo 13-místní číslo jako 0451524233
Pokud mate obojí, vložte pouze 13-místní číslo;
Více informací o ISBN najdete na Wikipedia.


XML datafeed

Můžeme také zpracovat XML formát datafeedu, pokud obsahuje minimálně povinná pole. Můžete si definovat vlastní tagy pro pole datafeedu nebo můžete použít ty z našeho příkladu.

XML datafeed vzorek:

<store>
<products>
...
<Product>
<MPC>12554</MPC>
<Category>Computers - Monitors</Category>
<Manufacturer>Samsung</Manufacturer >
<MPN>12350</MPN>
<Name>SyncMaster 206BW</Name>
<Description>Samsung 15.6" Widescreen LCD - 1360x768, 500... </Description>
<URL>http://www.example.com/products.php?id=a3057</URL>
<Image>http://www.example.com/products.jpg</Image>
<Price>431</Price>
<Currency>CZK</Currency>
<Shipping>15</Shipping>
<Availability>In stock / Skladem</Availability>
<GTIN>1001234567891</GTIN>
</Product>


Poznámky:

- Produktové řady, které neobsahují správné údaje jsou automaticky zamítnuty. V ovládacím panelu v sekci "Statistiky výrobků" najdete všechny podrobnosti o zamítnutých oblastech;
- Chybějící pole musí být odděleny dvěma po sobě jdoucími znaky. Tady je vzorek datafeedu bez pole Model: Kategorie | Výrobce | | Kód výrobku | Název výrobku | Popis výrobku | URL výrobku | URL obrázku výrobku | Cena | Měna | | Poštovné
- Popis výrobku nesmí obsahovat reklamní jazyk, slevy, html tagy, poštovné nebo text velkými písmeny,
- Před odesláním vašeho datafeedu, musíte odstranit všechny nové řádky nebo jiné znaky, které jsou použity jako oddělovače sloupců;
- Kategorie výrobku - cesta by měla být kompletní: Kategorie / Podkategorie1 / Podkategorie2. Příklad: Počítače - Periferie - Monitory. Povolíme pouze datafeedy, které obsahují webové stránky kategorie výrobků, a nikoli kategorie ze systému ShopMania;
- URL obrázků a výrobků by měla být kompletní a začíts http://
- Musíte jasně označit dostupnost výrobků na vaší stránce obchodu buď výslovně označit stav (In stock / Skladem, Available for order / K dispozici na objednání, Out of stock / Není skladem, Preorder / Předobjednávka) nebo uvést kolik dní potrvá než se výrobek odešle. Výrobky, které se již neprodávají, musí být zcela odstraněny z datafeedu.

Nahrávání datafeedu ve vašem účtu ShopMania

Musíte se přihlásit ke svému účtu ShopMania a jít do Nastavení - Nastavení nahrávání sekci. V závislosti na typu vašeho datafeedu, musíte zvolit metodu nahrávání (automaticky nebo manuálně) a vložte URL adresu pro automatické nahrávání nebo musíte nahrát datafeed pro manuální metodu.

Metody nahrávání

1. Automaticky – tvorba datafeedu, ShopMania poskytuje automatické skripty datafeedu pro nejpopulárnější platformy elektronického obchodu: OSCommerce, OSCommerce v3, ZenCart, Virtuemart, Virtuemart 2, JoomShopping, phpShop, CSCart, CSCart 4, XCart, CubeCart, SunShop, OpenCart, PHPMass, OOS Shop, xtCommerce, Interspire, PrestaShop, Magento, Shop-Script, Shop-Script Premium, Creloaded, QuickCart, PinnacleCart, Ubercart, TomatoCart, eShop, ShopperPress, WP e-Commerce, WP e-Commerce 3.8, WP Online Store, WP Store, WP StoreBox, WooCommerce, LogiVert, INDIGO Shop, PHP + MySQL, ASP + MySQL.

Pro webové stránky, které nepoužívají žádné z uvedených platforem, zajišťujeme PHP + MySQL, ASP + MySQL, ASP + SQLServer si ASP + MSACCESS model skripty. Tyto skripty musí být přizpůsobeny programátorem tak, aby odpovídaly databázi vašich webových stránkách.

Prosím, klikněte zde pro podrobnější detaily jak instalovat skript datafeedu

2. Ručně - je doporučeno pro vložení 50 výrobků ve vašem datafeedu. Je třeba pravidelně aktualizovat datafeed pokaždé, když se změní ceny nebo velikost zásob, minimálně jedenkrát za 30 dní. Prosím poznamenejte, umístění výrobků bude automaticky pozastaveno, pokud datafeed není aktualizován po dobu delší než 30 dní.

Potrvá to 1 až 3 pracovní dny než datafeed bude schválen a než se produkty objeví na webové stránce. Pokud nechcete dostávat žádné oznámení týkající se datafeedu po delší časové období, prosím kontaktujte nás e-mailem na support@shop-mania.cz.

Umístění: Specifikace datafeedu